No (other) vacancies are available.
Apply anyway? Send your application to hr.nl@itv.com
Weet jij creativiteit en data samen te brengen om onze online merken naar een hoger niveau te tillen? En wil jij daarnaast content creëren voor een groot internationaal miljoenenpubliek? We’re hiring!
Wij zoeken een Digital Content Creator die verantwoordelijk is voor het beheren van meerdere online kanalen en het creëren van online content daarvoor. De rol is veelzijdig omdat je fungeert als ervaren video-editor, social media manager én dataspecialist. De ene dag ben je volop bezig met de montage van een aflevering uit het ITV-archief om deze aantrekkelijker te maken voor een jonger publiek op YouTube en de andere dag duik je in de YouTube-analytics om de beste thumbnail strategie te bepalen.
Het Digital Channel team is verantwoordelijk voor de creatie, distributie en monetization van content op social media voor een wereldwijd publiek. Nederland is dan wel de uitvalsbasis van dit team maar is nog geen 1% van het totale internationale bereik op platforms als YouTube, Facebook en Snapchat.
Repackaging is de ‘core-business’ van het team. Dit houdt in dat bestaande content in nieuwe vormen wordt ge-edit om via eigen distributiekanalen extra waarde te creëren. Zo worden er per week ruim 15 nieuwe The Voice, Hell’s Kitchen en Love Island compilaties gecreëerd, ieder met een ander creatief thema. Daarnaast worden er tientallen afleveringen uit het ITV archief opnieuw gedistribueerd. Momenteel ligt er veel focus op innovatie om processen te vereenvoudigen en de output te verbeteren, bijvoorbeeld door integratie van AI.